Jak wie każdy właściciel firmy, skuteczny marketing jest jednym z najważniejszych elementów powiększania bazy klientów i zwiększania zysków.
Jednym z najlepszych sposobów na marketing firmy jest e-mail marketing. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak wykorzystać moc swojej kampanii marketingowej, aby odniosła sukces.Dostarczaj ekskluzywne treści w swoich e-mailach marketingowych. Dostarczając osobom z Twojej listy mailingowej informacje niedostępne w Twojej witrynie, Twoi klienci z większym prawdopodobieństwem przeczytają każdą wiadomość i zaczną na nią czekać. Twoi klienci poczują się wyjątkowi i docenieni, gdy otrzymają odpowiednie informacje w Twoich e-mailach.Zawsze otrzymuj pozwolenie! Niechciane wiadomości e-mail nie są mile widziane, aw niektórych przypadkach mogą zostać zablokowane przez dostawcę usług internetowych. Kontaktując się z kimś, zawsze dołączaj newsletter lub ofertę – w ten sposób klient ma szansę wyrazić zgodę na otrzymywanie Twoich wiadomości. Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest bycie oznaczonym jako spamer.Upewnij się, że masz pozwolenie od klientów lub potencjalnych klientów przed wysłaniem wiadomości e-mail. Jeśli ludzie nie chcą otrzymywać od Ciebie wiadomości e-mail, mogą oznaczać je jako spam, a nawet całkowicie Cię ignorować. Istnieje nawet szansa, że Twoja usługa poczty e-mail może wyrzucić Cię z ich systemu.Użyj testów A/B, aby przetestować różne kombinacje w swoim temacie. Wybierz e-mail i podziel listę mailingową na pół, wysyłając każdą połowę wiadomości e-mail z innym wierszem tematu. Możesz dowiedzieć się, które sformułowanie tematyczne ma największy wpływ na skłonienie bazy klientów do otwarcia wiadomości.Traktuj każdego czytelnika jak związek.
Zapytaj w pierwszym e-mailu o zgodę na wysłanie kolejnych.
W drugim e-mailu powiedz im, jakich rabatów, produktów i usług mogą oczekiwać w przyszłych wiadomościach e-mail. W trzecim e-mailu i później zapoznaj się z treścią, którą obiecałeś im dostarczyć.Zachowaj spójność e-maili. Twoje e-maile powinny mieć to samo logo i kolory. Użyj jasnego i czytelnego stylu czcionki. Ludzie zaczną rozpoznawać wysyłane przez Ciebie e-maile i ich szukać. Aby firma odniosła sukces, musi być natychmiast rozpoznawalna, zwłaszcza jeśli chodzi o e-mail marketing.Unikaj używania zbyt wielu obrazów w e-mailach. Ponieważ tak wielu popularnych klientów poczty e-mail blokuje grafikę, w tym reklamy i logo, Twoi odbiorcy prawdopodobnie nie będą mogli przeglądać wiadomości e-mail zawierających wiele zdjęć lub innych elementów graficznych. Ponadto nadużywanie grafiki prawdopodobnie skłoni czytelników wiadomości e-mail do automatycznego wrzucenia wiadomości e-mail do folderu ze spamem.Zbieranie i analizowanie statystyk jest tak samo ważne dla sukcesu kampanii e-mail marketingowej, jak dla witryny biznesowej. Zainwestuj w oprogramowanie, które pozwala śledzić skuteczność każdego e-maila, od tego, jaki procent Twoich e-maili jest faktycznie otwieranych do tego, ile kończy się anulowaniem subskrypcji.Zbudowanie własnej listy e-mailowej do e-mail marketingu jest znacznie bardziej efektywne niż kupowanie listy lub nabywanie usług firmy marketingowej, która ma własne listy. Powodem tego jest to, że każdy, kto poda swój adres e-mail jako część Twojej listy, jest zainteresowany usługami lub produktami, które masz do zaoferowania. Osoby te są znacznie bardziej skłonne do otrzymywania wiadomości e-mail.Dalsze działania marketingowe są tak proste, jak dodanie marketingu e-mailowego do kampanii. Tworzenie listy e-mailowej lojalnych klientów to świetny sposób na interakcję z nimi, oferowanie im specjalnych ofert i budowanie z nimi jeszcze lepszych relacji. Uwzględnij to, czego nauczyłeś się powyżej, w swoich planach dotyczących e-mail marketingu, a Twoje dochody powinny stale rosnąć.