Współpraca pomiędzy firmami nie obejdzie się bez specjalnych materiałów promujących firmę.
W każdej działalności gadżety reklamowe wykorzystywane są do zdobywania klientów, a im gadżety reklamowe są bardziej hojne, tym klient bardziej skłonny do tego, aby właśnie u nas, a nie gdzieś indziej, zakupić daną rzecz albo usługę. Jeszcze kilka lat temu takie gadżety reklamowe, jak kalendarzyki kieszonkowe czy długopisy były czymś, co imponowało kontrahentom. Obecnie natomiast stały się one tak popularne, iż wysiłek w postaci długopisów czy kalendarzy nie przynosi pożądanych efektów. Jeśli naprawdę chcemy wywrzeć wrażenie na danej firmie i sprawić, że to z nami będzie współpracowała, musimy się obecnie nieco bardziej wysilić. Jeszcze do jakiegoś czasu poważnie traktowało się kalendarze firmowe w postaci notesów, parasolek, czy plecaków. Teraz droższe prezenty z nadrukiem firmowym są lepiej widziane i to właśnie poprzez nie wielu traci kontrahentów, lub zyskuje ich coraz więcej. Z pewnością każda firma otrzymuje setki podobnych gadżetów reklamowych od innych firm, dlatego powinniśmy postarać się, aby już na początku tej walki w zdobywaniu klientów, czymś się wyróżnić. Każdy produkt, jeżeli tylko chce być dobrze sprzedany, musi być wcześniej w odpowiedni sposób zareklamowany. Sposobów promocji produktów czy usług jest bardzo wiele, ale producent musi wybrać kampanię najlepszą dla siebie i swych zysków. Do najpopularniejszych sposobów promowania należą między innymi artykuły promocyjne, które przybierają postać różnorakich przedmiotów codziennego użytku lub też ozdobnych drobiazgów.
Takim reklamowych prezentem może być praktycznie każda niewielka rzecz, której używamy każdego dnia jak np. długopisy, kalendarze, smycze.
Oczywiście mogą to być także słodycze obecnie można zakupić krówki, także przygotowane specjalnie krówki na chrzest, ze spersonalizowanym papierkiem. Popularność, jaką zyskały artykuły promocyjne podyktowana jest pozytywnym odbiorem wśród klientów, którzy po prostu lubią otrzymywać od producentów małe podarunki. Dzięki dużemu zainteresowaniu, każdy z nas ma szansę otrzymać upragniony prezent a producent ma szansę zareklamować się wśród szerokiej gamy potencjalnych odbiorców. Coraz szersza popularyzacja tego typu promocji sprawia, że artykuły promocyjne zyskują coraz to większą liczbę odbiorców.