Duże gospodarstwa rolne, czy też firmy transportowe posiadają swoje własne zbiorniki na paliwo.
Wykorzystanie dużych ilości oleju napędowego sprawia, że opłaca im się posiadać własny zbiornik, aly nie było potrzeby tankowania w oddalonej często stacji benzynowej. Każdy zbiornik musi posiadać odpowiednią pompę paliwa, jej zasada jest dość podobna do działania pompy paliwa w naszym samochodzie. Wytwarzanie odpowiedniego ciśnienia paliwa jest podstawą działania pompy paliwowej. Przekaźnik pompy paliwa jest przełącznikiem elektrycznym, który jest włączany lub wyłączany przez moduł sterujący zespołu napędowego, gdy kluczyk zapłonu jest początkowo włączony na około trzy sekundy w celu zwiększenia ciśnienia w układzie, a następnie ponownie, gdy kluczyk zostanie uruchomiony, system aktywuje przekaźnik pompy paliwa ponownie.
Po uruchomieniu silnika otrzymuje dane wejściowe z czujników wału korbowego.
Wiele nowoczesnych pojazdów ma przełącznik bezwładności, który wyłącza pompę paliwową w razie wypadku. Urządzenia przeciwkradzieżowe mogą dezaktywować pompę paliwa, jeśli wykryją próbę kradzieży. Wtryskiwacze oleju napędowego są prawdopodobnie najważniejszym elementem układu paliwowego. Zadaniem wtryskiwaczy jest dostarczanie dokładnej ilości rozpylonego i sprężonego paliwa do każdego cylindra. Wysoko rozpylone, sprężone paliwo równomiernie rozmieszczone w cylindrze powoduje zwiększenie mocy i oszczędności paliwa, zmniejszenie hałasu silnika i płynniejszą pracę. Nowoczesne wtryskiwacze oleju napędowego, takie jak te stosowane w układach paliwowych common rail, wykorzystują piezoelektryczność. Wtryskiwacze piezoelektryczne są niezwykle precyzyjne i mogą wytrzymać bardzo wysokie ciśnienia występujące w zastosowaniach z szyną common rail. Paliwo stosowane w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych o dużej prędkości pochodzi z cięższych pozostałości ropy naftowej, które pozostają po usunięciu bardziej lotnych paliw, takich jak benzyna, podczas procesu rafinacji. W przypadku dużych zbiorników z paliwem, dobrze sprawdzi się pompa piusi, która niezawodnie pompuje paliwo do zbiornika pojazdu.